2013/11/02

Без теб


Без теб петите ми са боси в жарката пустиня...

Червеното, и синьото, и жълтото са в бяло.
Очите ми графитени се давят в милостиня,
светът се плези гневен като в криво огледало.

Без теб са невъзможни цветовете на дъгата —

ти знаеш мойте думи — овдовели, премълчани.
Не плача аз, сълзите ми попиха във тъгата,
по-сухи и от сажди в незарастващите рани.

Без теб събирам сякаш от прокажените бреме,

и крача в сиво нищо, все препъвайки се в спомен,
пулсират слепите очи на сдъвканото време...
Безумно Бог душата ми във черни дупки рони.

Без теб бездомни, пусти, се изнизват всички зими,

а пролетно капчуците изплакват се в реките.
се пиша в пясъка... Морето трие твойто име,
а есенно защипвам и тъгата си в звездите.

Без теб и изходите вече тук са преброени —

тежи пръстта в петите, лепне в черното калта. Аз...
Целувам (в дъждове и вятър) все с лице солено,
капчуците, разплакващи небето с черен джаз.

Самотни часовете трупат тишина в ъглите —

заравям слънцето зад хоризонта... И не мога
 да върна календара... А бездумно шепнат дните:
Стани! Ходи! Сега... 
                                 Тя, самотата, е за Бога!

Няма коментари: